Teamsmøte i Visit Hitra & Frøya

20. januar | Tekst : Hege Anita Scheie
I dag, mandag 20.januar, hadde Visit Hitra & Frøya ett teamsmøte der agendaen var planene for destinasjonsnettverket:
  • Øylivbrosjyren
  • Kostnadsmodell
  • NTV
Som tidligere beskrevet er det søkt kommunene for støtte til å starte ett destinasjonsnettverk for Hitra og Frøya, og kommunene stiller seg positiv til dette. Ett felles destinasjonsselskap gjør av vi blir mer synlig på Visit Norway og Explore Trøndelag og kan profilere vår region på en bedre måte. Hver enkelt bedrift som ønsker å være medlem betaler en sum ut fra antall årsverk og driftsinntekter, enten 5000, 7500 eller kr 10 000,-. I dette inngår:
  • Sommerguiden: som nå blir kalt Øyliv. Sommerguiden er blitt delt ut til handelsstanden tidligere, og de melder fra at denne har vært veldig populær både til turister og fastboende. Nå er Øyliv tiltenkt som en helårsbrosjyre, og vi ønsker å ha denne klar til SKIVM 2025. Sandra har startet på ett utkast og presenterte denne i møtet. Det er også aktuelt å ha denne brosjyren på NTV og Emigration Expo messen i Nederland i slutten av mars. 
  • Kart
  • Presseturer 
  • Markedskampanjer gjennom året (vår, sommer, høst, vinter) 
  • Promotering på messer via nettverket (NTW, Trøndersk matfestival, VM)
  • Kontinuerlig markedsføring på kanaler i regioner (Visit Frøya, Visit Hitra)
Sandra Bergsnev (sandra@dalpro.no, tlf 93837468) ønsker tilbakemelding innen utgangen av inneværende uke om man ønsker å være med i Destinasjonsnettverket da produksjon av Øyliv må ferdigstilles så snarlig som mulig,